Testování Jeansů 4SR Kevlar

Testování Jeansů 4SR Kevlar

22.6.2009

Pořád se vedou velký diskuze, jaký hadry na jakej bajk, jestli je lepší tohle, nebo támhleto, kdo by v čem jezdil a kdo ne a tak pořád dokola. Jasná páka, že si každej jezdí v čem uzná za vhodný. A za mě můžu říct, že i kdyby někdo jezdil třeba v koženejch tangách, tak mě je to celkem fuk a vlastně mi do toho ani nic moc není. Ať si každej rozbije hubu v čem chce. Ale celkově platí jedno známý pravidlo: "Jezdit můžeš v čem chceš, ale padat můžeš jen v kůži". No něco na tom je, ale prostě to někdy nejde. Každej někdy tu koženou výbavu nějak vojebeme. Buď je šílený vedro a my jedem na koupák v kraťasech, nebo máme ve městě rande s novou kočičkou a nechcem s ní sedět celej večer v baru a pařit si rozkrok v kožeňákách atd. Prostě čas od času každej vyjede jen tak "na lehko". Samo, že se najdou motorkáři mravokárci, kteří budou hlásat, jak je to špatný, nezodpovědný a já nevim co ještě. Ale takovej už je prostě život. Jeden je takovej a druhej makovej. No a pro ty makový, je tu tahle šílená story, co tu zrovna čtete. Je tu pro všechny stríťáky, kafáče a honiče maloobsahonejch rychlotrubek. Takže...


Jak to začalo...

Jednou takhle sedíme s tou naší bandou na letišti a přemejšlíme, co bysme jako podnikli za nějakou divošskou akci, která by minimálně šokovala lidi a my se pořádně pobavili. A tak různě debatujem a řeč se stočila i na hadry, ve kterej se jezdí. A v tom se mě někdo zeptal na moje kevlarový Jeansy4SR. Prej jak se v tom jezdí, co to může vydržet a jak asi dopadne člověk, když si v nich rozbije hubu. No chvilku sem přemejšlel... Mám je už asi dva roky, jezdim v nich po městě, ale žádnej pád sem v nich zatim neměl tu čest absolvovat. Po chvilce bylo jasno. Uděláme test kevlarovejch jeansů. Takže jsem rozhodil pár mejlů a pár telefonů po distributorech, ale všichni se na mě vysr... teda vykašlali. Až na firmu 4SR.


And the winner is...

Byl sem rád, že zrovna tahle firma nám vyšla vstříc, protože právě jejich gatě jezdim. Takže proběhlo pár telefonů, osobní návštěva v Č. Budejovicích a pokec s Vaškem Jirušem, majitelem firmy. Byl sem docela překvapenej, jak je tenhle chlapík v pohodě. Takže sme se dohodli co a jak, a že dáme těm jejich kalhotám pořádnej pohul. Nic nestálo v cestě začít plánovat akci. Nejdřív sehnat figuranta, kterýho budem tahat na laně a dřít jeho zadkem o asfalt. Samozřejmě kdo jinej se mohl dobrovolně přihlásit, než Novis. Pak doladit jen techniku tažného zařízení, vyčkat na příhodnou konzistenci hvězd a hurá na test.


Stage 1.

Tažení Novise za XJR

Tohle byla pro nás hlavní část testu. Pro ní sme museli vyrobit speciální system na tažení. Zkrácená motokrosová řidítka, opěra na nohy, lano a pár úvazů s karabinama. Vcelku jednoduchá blbůstka, ale užitečná. Novis se do ní zaklesne a nechá se táhnout, aniž by hrozilo otočení těla jiným směrem, než by bylo potřeba. Co se týkalo bezpečnosti, bylo jasný, že se nesmí stát žádnej průser, při kterém by došlo k nějakým odřeninám, nebo ještě hůř zlomeninám atd. Takže Novis se nasoukal do kombošky, vycpal trenky sešitejma plátama chráničů, které se dávají do boků kalhot a nakonec se nasoukal do Jeansů4SR. Každej, kdo si někdy ustlal ví, že kolikrát je kombinéza jen odřená a pod ní se objeví spáleniny. Kvůli nim ty vycpávky zadku. No a mohlo se jít do akce...

Sebevrah v kombinéze a Jeansech4SR ulehl na asfalt, přistavilo se XJR1300 s lanem, zapřáhlo se tažné zařízení a ... Prostě sem ho kus protáhnul. Jo jasně, v roli řidiče sem byl já. Občas si potřebuju ukojit svoje sadomasochistický choutky.

V prvé řadě sme chtěli zjistit jakej je průběh destrukce a poškození. Takže první tažení bylo dlouhé 20 metrů rychlostí cca 20km/h. Na kalhotech byly odřeniny ošoupáním a pár drobných trhlin. Zatim OK. Druhá fáze byla delší a i rychlejší. Táhlo se dalších 50metrů a zrychlilo se na 30km/h. Po této fázi už byla patrná destrukce kapes a dvě prodřeniny až na kevlarovou látku a dvě malé prodřeniny až na podšívku kalhot. Pro nevěřící - Novisova komboška měla červenej zadek - a červená nikde. Takže kalhoty sme protáhli 70m po asfaltu a co se týče prodření - osvědčily se.

Ješte sme zkusili co vydržej kalhoty, když pojede Novis po boku. Pak ještě rychlej test kolen, kdy se Novis chytil za motorkáru a táhnul sem ho po břiše. Kolena vydržela asi tak 30m a prodřeniny až na podšívku. Ale je potřeba si uvědomit, že při týhle ekšn se jelo takřka jen po kolenou a to se v reálu moc nestává. Takže první část je zanáma a Novis se souká z Jeansů a z kombošky, zpocenej jak dveře vod chlívku, ale šťastnej. Prej to byl šištic jako prase a měl pocit, že se mu ugriluje prdýlka.


Stage 2

Vyhazování Kamila za jízdy z XJR

Pro tuhle část se musely jedny jeansy4SR dost upravit. Tohohle úkolu se zhostil náš nový Aktivní Kreativec Pája. Prostě bylo potřeba vyrobit jakousi část figuríny, na kterou se oblíknou kalhoty. Takže Pája vzal starý kožený gatě, zašil nohavice a pas a vycpal je pískem a vybavil nezničitelnejma pracovníma botama po dědovi. Celou tuhle vobludu oblíknul do jeansů a vše důkladně sešil aby to drželo pohromadě. Celý to dostalo pracovní název KAMIL. Takže nohy KAMILa vážily cca 30kg, což je asi tak půlka vyhladovělýho motorkáře. A tak se mohlo začít s mučením.

Vosedlal sem svuj autobus a Pája s Kamilem dřepli za mě. První vyhození proběhlo v 50ti kilometrové rychlosti a když se kalhoty zastavily, nejevily žádné trhliny, jen ošoupání modré látky. Dobrá, zrychlíme! Druhej výklop byl ve 100km/h a opět výsledek velice good. Ošoupání látky a sem tam nějaká drobná trhlina na švech. Pája rezolutně prosazoval nějakou exetémní rychlost. Před třetím vyhozením Kamila na mě Pája řve přes helmu: "Pořádně to votevři. Na dvě kila!!!" - ale to se prostě nedalo. Už ve stovce, když Pája odhodil Kamila, to s motorkou tak zamávalo, že mám byla silnice malá. Ale když už, tak už...

Ve 160ti sem jen zařval "vyklop ho!!" a gatě letěly po asfaltu. No tohle už byla docela síla. Trhliny, ošoupání a naprasklé švy. "Museli sme jim dát víc. Takže jsem je zapřáhl za XJR a udělal tři průlety pod plnym gasem a to byla pro kalhoty konečná. Ovšem jasný, že se dalo čekat, že to už nerozchoděj.


Stage 3

Stuntman Pája

Asi měsíc před testem, když se Pája dozvěděl co se bude dít, prohlásil, že tyhle Jeansy otestuje natvrdo. Prostě bez kombinézy pod jeansama. Nikomu se tenhle nápad moc nezamlouval. Všichni si uvědomovali, jaká jsou rizika, a že to nemusí dopadnout dobře. Všichni se mu to snažili rozmluvit a já doufal, že dostane rozum. Ten pořádnej průser nastal tehdy, kdy Pája zjistil, že náme k testu o jedny kalhoty navíc. :) Takže se jich zmocnil a bylo jasný, že bude kaskadérská vložka.

Pro tuhle šílenost si kalhoty sešil s nějakou houmlesáckou koženou bundou a jen tak v tričku se do toho nasoukal. Se slovy "potáhneš mě a já se budu převalovat" si lehnul za XJR a čekal až se rozjedu. Naprosto narovinu říkám, že mi z toho moc do smíchu nebylo a neodvažoval sem se nějak razantně vzít za heft. Takže prostě když už do toho chtěl jít, tak jsem ho táhnul tak nějak v rozumné rychlosti. Fakt sem si nechtěl vzít na triko nějaké zranění. Ale přes velké obavy to dopadlo docela good.

Toho psychouše sem táhnul třikrát. Co se týče škod na Jeansech, tak plošné odřeniny po celých kalhotech a pár trhlin u kapes a na kolenou. No a Pája jen lehkou spáleninu na boku stehna. Takže slušný...


SHRNUTÍ a LEHKÁ POLEMIKA

Je mi jasný, že nehoda na motorce a následný pád se nedá jen tak lehce nasimulovat. Vždycky je to jiný. Jednou letíte po zadku, jindy po boku. Jednou sebou dřete jen 5 metrů a stojíte a podruhý je to nekonečná jízda po asfaltu. A tak bych mohl kecat pořád dokolečka. Prostě pád ovlivňuje spousta faktorů a nikdo není schopen nasimulovat všechny. Takže sme se pokusili alespoň o něco a máme z toho dobrej pocit.

Co se týče kevlarovejch gatí od 4SR, tak si myslim, že na ty prasárny, který se s nima vyváděli, dopadly hodně dobře. Při prvním testu, kdy sme táhli Novise, vydržely 70metrů tažení. Po této vzdálenosti se teprve začali projevovat nějaké větší škody. Je potřeba si taky uvědomit, že při pádu se váha rozloží na celou plochu těla, ale při testu, díky tažení, se váha soustředila hlavně na zadek a tím dochálelo k většímu opotřebení. O tom taky přesvědčil test, kdy se vyhazovali vycpané kalhoty za jízdy a pak letěly po silnici. Díky rozložení váhy bylo opotřebení o dost menší. Takže si troufám tvrdit, že pokud sebou plácnete někde ve městě, na skůtru nebo v "městské" rychlosti, je jisté, že tyhle gatě zachráněj víc než dost. Otlučeninám se samozřejmě nevyhnete, ale díky velké odolnosti kevlarové látky vůči prodření si odpustíte nepříjemné odřeniny na nohou. Jasný, že je potřeba mít na paměti, že kalhoty nejsou nezničitelný a vy nejste terminátoři. Takže pro nějaký dálniční lety na superbiku asi moc vhodný nejsou. Spíš do města, na scooter, na kafe atd. kde nehrozí pády v nějakých vysokých rychlostech.

Jinak abych nebyl jen u samé chvály, musím mít i nějakou výtku. Nepříjemnou věcičkou, jsou cvočky na rozích bočních kapes. Ty se při tření o asfalt dost nepříjemně rozpálej a je to setsakra cejtit.

Tak to by bylo asi vše k testu a za celou naší bandu můžu kevlarový kalhoty od 4SR jedině doporučit a s klidným srdcem zařadit do kategorie NO SHIT!!!


JEANS 4SR info:

  • 14ti uncový denim
  • Kevlarová textilie na kolenou, bocích a v sedací části
  • Paměťové chrániče Viscofoam na bocích
  • CE certifikované chrániče ProLife na kolenou
  • YKK zipy
  • Možnost připnout k bundě krátkým zipem
  • Jeans jsou vybaveny certifikovanými chrániči kolen od italské firmy Betac - díky pantentovanému systému uchycení těchto chráničů je jednoduché najít tu nejpohodlnější a zároveň nejbezpečnější polohu
  • Pamětové chrániče kyčlí z materiálu Viscofoam, používaného v závodních kombinézách
  • Exponovaná místa (kolena, boky a hýždě) jsou navíc zesílena kevlarovou tkaninou


Poděkování:

  • Vaškovi Jirušovi, majiteli 4SR za podporu, gatě a kombošku
  • Novisovi a Pájovi za oddanost a důvěru ve mě při testu :)
  • Víťovi z Motohousu za fotky
  • Všem ostatním za pomoc


WWW.4SR.CZ

Madmax

Tuning-Moto and 4SR Tuning-Moto and 4SR
"čtyřka" na zadku :) "čtyřka" na zadku :)
c2cef0bdb4f85489c0a6157fbc06b733.jpg
86bbee9a19bed4ad591485e4a8c3af5f.jpg
Debata před akcí Debata před akcí
Novis před .... Novis před ....
34726e73a3948ef86689e022131b1d26.jpg
2b694f94a1bd0935854067f96504cb04.jpg
Sednout... Sednout...
... a pořádně poutahovat aby nezdrhnul :) ... a pořádně poutahovat aby nezdrhnul :)
9c925704695a1edbcbb395b34b6820dc.jpg
XJR vs. Novis XJR vs. Novis
...po prvních 20ti metrech ...po prvních 20ti metrech
Jen drobné trhliny a poničený šev na kapse Jen drobné trhliny a poničený šev na kapse
další tažení.... další tažení....
Po dalších 50ti metrech jsou škody už větší. Po dalších 50ti metrech jsou škody už větší.
Zničené kapsy, prodřená látka, kevlar malou dírku. Uvnitř podšívka. Zničené kapsy, prodřená látka, kevlar malou dírku. Uvnitř podšívka.
.... na boku. .... na boku.
Novis za károu a po kolenou Novis za károu a po kolenou
óóó kolena kolena óóó kolena kolena
Škody po extrémní zátěži na kolenou. Škody po extrémní zátěži na kolenou.
A přišel na ředu KAMIL A přišel na ředu KAMIL
4492af814cc62fadfcef15293b9be2b7.jpg
87a63301f784e6329dd5291a25ebe56a.jpg
f04ee42b7519e6101a47d6bc0546a1f2.jpg
Někdo mívá opici, já mám Kamila Někdo mívá opici, já mám Kamila
Kamil ještě v pohodě. Kamil ještě v pohodě.
Příprava na vyklopení Kamila Příprava na vyklopení Kamila
Vyklopení ve 100km/h. Vyklopení ve 100km/h.
a ne 160km/h. a ne 160km/h.
V "kilu" prakticky žádná opotřebení. Jen obroušená látka. V "kilu" prakticky žádná opotřebení. Jen obroušená látka.
Ve 160ti už odřeniny po celých kalhotech. Ve 160ti už odřeniny po celých kalhotech.
Kamil za XJR ve 150ti (sorry za kvalitu) Kamil za XJR ve 150ti (sorry za kvalitu)
bac1f72658cbdd6bda921b42e331695c.jpg
150km/h na laně bylo pro kalhoty naprosto destruktivní. Ale takovejhle extrém se na silnici nestane. 150km/h na laně bylo pro kalhoty naprosto destruktivní. Ale takovejhle extrém se na silnici nestane.
Nastupuje Stuntman Pája Nastupuje Stuntman Pája
86740bf7b1f46defaa7525151547fcab.jpg
e2b534b50659e40b6c85c93062a85024.jpg
32d7ddd6b10dd83292e500da78dca276.jpg
87bf559dc6eeb9396ec0baa0c5c67738.jpg
f3e5250ed3769b68c4def6f8bb2f146a.jpg
7e2ec0f1c56227d23f5307c65937f601.jpg
4ff955f6cc5e25f781144326f0c59e41.jpg
3310040a26f18bc1bd60f979bd72d801.jpg
0c70c627888013246bf65fc449e8b1b9.jpg
Odřená nohavice Odřená nohavice
Roztržená kapsa Roztržená kapsa
ed8149785c942abb12602b021a48221d.jpg
Helma taky dostala slušnej saigon Helma taky dostala slušnej saigon
f3bf91ec58478f09ceeac9837cc7822e.jpg
Lehká spálenina Lehká spálenina
519a3473fae575e800842aeee64d4976.jpg
Blbosi na konec Blbosi na konec
9fccdbe9e98b0985cd712da1e87707ce.jpg
aa9bfde37677b2071d6765fb164a99e7.jpg
7f6d85155b84d1e5feebfa1f71e52bd0.jpg
ef7d1392a83bc64a4c5556b27b6fc938.jpg
68220f7938b06b48729653b573429e0a.jpg
Víťa chtěl testovat taky. Víťa chtěl testovat taky.
c37b33b91494b23d9755c254e501da75.jpg
Pájovi už otrnulo ..... Pájovi už otrnulo .....
....a že prej vyrazí na další jízdu. ....a že prej vyrazí na další jízdu.
50f0b11274e7d6292427d68d0d62b73e.jpg
Jeans 4SR .... GOOD !!! Jeans 4SR .... GOOD !!!

Montované rodinné domy a dřevostavby na klíč za rozumnou cenu. Bezpečností sáčky, bezpečnostní plomby a obálky od společnosti TERS. Společnost EKOSAN nabízí služby v oblasti deratizace, dezinsekce a dezinfekce.